Aqua 530 M
5 posters
Page 1 of 2
Page 1 of 2 • 1, 2
Aqua 530 M
Akvarie
Akvastabil 530 Marine med original sump
Lys
2xMaxspect 160W 16000K
Sirkulasjon
3xTunce 6105 med Multikontroller
Byttet ut med Maxspect Gyre
Annet
Deltec APF600 skummer
Deltec SC1350 skummer
Deltec PF509 Kalsiumreaktor
Deltec NF509 Nitratfilter med svovelkuler
Deltec FR509 Matrix
H2O FMR75 - Deltec kull
Fisk
Foxface Lo - Siganus vulpinus
Blue Tang - Paracanthurus hepatus
Powder Blue Tang - Acanthurus leucosternon
Ekte Keiser - Pomacanthus imperator
Bicolor Blenny - Ecsenius bicolor
Clown Fish - Amphiprion ocellaris
Six Line Wrasse - Pseudocheilinus hexataenia
Green Wrasse - Halichoeres chloropterus
Citron Clown Goby - Gobiondon citrinus
Orangespotted Sleeper Goby - Valenciennea puellaris
Red-spotted blenny - Blenniella chrysospilos
Purple Firefish - Nemateleotris decora
Flekkete rekekutling - Amblyeleotris guttata
Lubbock's Fairy Wrasse - Cirrhilabrus lubbocki
Naoko's Fairy Wrasse - Haliocheres naokoae
Lyrehale Anthias - Pseudanthias squamipinnis
Koraller (Mesteparten er små fragger)
Acropora Sp
Montipora Capricornis green
Montipora Capricornis Purple
Montipora Confusa
Montipora Danae
Caulastrea curvata
Euphyllia Divisa
Diverse skiver
Briareum sp - Stjernepolypper
Tubipora Musica
Sarcophyton sp.
Zoanthus sp.
Annet
Calcinus elegans
Lysmata amboinensis
Stenopus hispidus
Entacmaea Quadricolor - BTA anemone
Yellow sponge
Ophiolepsis superba
Cerianthus sp.
Dolabella auricularia
Snegler
------ UNDER CONSTRUCTION --------
Akvastabil 530 Marine med original sump
Lys
2xMaxspect 160W 16000K
Sirkulasjon
3xTunce 6105 med Multikontroller
Byttet ut med Maxspect Gyre
Annet
Deltec APF600 skummer
Deltec SC1350 skummer
Deltec PF509 Kalsiumreaktor
Deltec NF509 Nitratfilter med svovelkuler
Deltec FR509 Matrix
H2O FMR75 - Deltec kull
Fisk
Foxface Lo - Siganus vulpinus
Blue Tang - Paracanthurus hepatus
Powder Blue Tang - Acanthurus leucosternon
Ekte Keiser - Pomacanthus imperator
Bicolor Blenny - Ecsenius bicolor
Clown Fish - Amphiprion ocellaris
Six Line Wrasse - Pseudocheilinus hexataenia
Green Wrasse - Halichoeres chloropterus
Citron Clown Goby - Gobiondon citrinus
Orangespotted Sleeper Goby - Valenciennea puellaris
Red-spotted blenny - Blenniella chrysospilos
Purple Firefish - Nemateleotris decora
Flekkete rekekutling - Amblyeleotris guttata
Lubbock's Fairy Wrasse - Cirrhilabrus lubbocki
Naoko's Fairy Wrasse - Haliocheres naokoae
Lyrehale Anthias - Pseudanthias squamipinnis
Koraller (Mesteparten er små fragger)
Acropora Sp
Montipora Capricornis green
Montipora Capricornis Purple
Montipora Confusa
Montipora Danae
Caulastrea curvata
Euphyllia Divisa
Diverse skiver
Briareum sp - Stjernepolypper
Tubipora Musica
Sarcophyton sp.
Zoanthus sp.
Annet
Calcinus elegans
Lysmata amboinensis
Stenopus hispidus
Entacmaea Quadricolor - BTA anemone
Yellow sponge
Ophiolepsis superba
Cerianthus sp.
Dolabella auricularia
Snegler
------ UNDER CONSTRUCTION --------
Last edited by Håkon on Thu Apr 02, 2015 11:10 am; edited 18 times in total
Håkon-  
- Antall Innlegg : 496
Ryktepoeng : 38
Medlem siden : 2012-12-31
Re: Aqua 530 M
Flotte fisk du har!
Hvordan fungerer skummeren din? Hvordan synes du den er, effektiv? Har samme skummer som jeg skal bruke i et 576 rovdyr kar, håper den holder..
Hvordan fungerer skummeren din? Hvordan synes du den er, effektiv? Har samme skummer som jeg skal bruke i et 576 rovdyr kar, håper den holder..
TirilHaug-  
- Antall Innlegg : 346
Ryktepoeng : 29
Medlem siden : 2012-12-29
Takk
Ja skummeren er jeg kjempe fornøyd med. Skummer godt og får luftet vannet skikkelig. Enkel å rengjøre.
Ja skummeren er jeg kjempe fornøyd med. Skummer godt og får luftet vannet skikkelig. Enkel å rengjøre.
Håkon-  
Supert! Greit å få høre det av noen som har prøvd denHåkon wrote:Takk
TirilHaug-  
- Antall Innlegg : 346
Ryktepoeng : 29
Medlem siden : 2012-12-29
Hvor lenge har du hatt lampene i bruk? Er du fornøyd med vekst og utfarging på sps med de? Legg ut noen bilder av karet ditt da!
kimes-  
- Antall Innlegg : 762
Ryktepoeng : 59
Medlem siden : 2012-12-28
Det er bare 1,5 mnd så langt. Så føler ikke jeg kan gi meg ut for å ha så veldig mye resultater ennå. Jeg byttet akvarie samtidig, så koraller osv måtte tåle å bli flyttet på. Til tross for dette, hadde mange av korallene mere polypper ut etter bare noen dager under det nye lyset. I tillegg fikk flere av dem utrolig raskt større og tydeligere vekstkant.kimes wrote:Hvor lenge har du hatt lampene i bruk? Er du fornøyd med vekst og utfarging på sps med de? Legg ut noen bilder av karet ditt da!
Vi hadde også en BTA anemone, som har vært i pumpen 2 ganger. Det har gjort at den i et halvt år har vært helt uten tentakler. Den har sett skikkelig stusselig ut. Etter bare en uke under den nye lyset så hadde den fått ut nesten 1 cm med tentakler. Og nå har den mange flere og lengre.
Jeg skal få tatt noen bilder. Men mangler god makrolinse så synes ikke jeg får så godt resultat.
Håkon-  
Høres lovende ut! Hva slags innstillinger kjører du de på?
kimes-  
Jeg kjøpte brukt, men de koster 3690,- for 160w på reefshop.
kimes-  
Jeg handlet mine på Korallen.
Innstillingene jeg har gått for til nå er den andre av de to presettene.
Er det 16000K du har kjøpt også?
Innstillingene jeg har gått for til nå er den andre av de to presettene.
Er det 16000K du har kjøpt også?
Håkon-  
Ja, jeg har to 160w 16000k jeg også. Veldig spent på hvordan de er! Synes du at du får lilla skjær i lyset med de?
kimes-  
Håkon-  
Ser veldig bra ut det her! Lyset ser litt lilla ut på bildene, er det bare bildene, eller er det slik irl også?
kimes-  
Jeg synes det er veldig overdrevet på bildene. Det var vel heller ikke på maks med hvit da jeg tok bildene.
Det lysoppsettet jeg hadde på det forrige karet var bare hvitt og blått. Jeg ser at det lyset som jeg har nå gir men mye varmere farge.
Jeg skal for all del ikke utgi meg for å ha veldig masse kunnskaper på dette med naturlig lys osv. Men har selv troen på at det lysspekteret som lampene gir, ikke kan være så veldig feil i forhold til å tilfredsstille de fleste behovene korallene har. Har også lest kommentarer fra andre som har mere å komme med på disse tingene, at i forhold til prisen på lampene så er det et veldig godt resultat.
Det lysoppsettet jeg hadde på det forrige karet var bare hvitt og blått. Jeg ser at det lyset som jeg har nå gir men mye varmere farge.
Jeg skal for all del ikke utgi meg for å ha veldig masse kunnskaper på dette med naturlig lys osv. Men har selv troen på at det lysspekteret som lampene gir, ikke kan være så veldig feil i forhold til å tilfredsstille de fleste behovene korallene har. Har også lest kommentarer fra andre som har mere å komme med på disse tingene, at i forhold til prisen på lampene så er det et veldig godt resultat.
Håkon-  
Samboeren oppdaget nettopp at "Nemo'ene" har lagt egg. Kjekt Da trives de i hvert fall.
Synd at det sikkert bare vil være et godt måltid for resten av gjengen i karet.
Det er vanlig A. Ocellaris, så sikkert mange andre som har fått det til også. Men var litt stolt ja, når det ble oppdaget.
Synd at det sikkert bare vil være et godt måltid for resten av gjengen i karet.
Det er vanlig A. Ocellaris, så sikkert mange andre som har fått det til også. Men var litt stolt ja, når det ble oppdaget.
Håkon-  
Håkon wrote:Synd at det sikkert bare vil være et godt måltid for resten av gjengen i karet.
Det kommer jo an på hvor mye arbeid du er villig til å legge i oppdrett, det På tide med en oppdrettstråd her
Grattis, bestefar
Takker
Ja det hadde vært interresant med en oppdrettstråd. Av det jeg har lest til nå, så ser det ikke ut som om jeg har mat å tilby ynglet. Er vel mest det som stopper meg fra å prøve.
Ja det hadde vært interresant med en oppdrettstråd. Av det jeg har lest til nå, så ser det ikke ut som om jeg har mat å tilby ynglet. Er vel mest det som stopper meg fra å prøve.
Håkon-  
Håkon wrote:Takker
Du må gi dem levende mat i starten, er vel rotiferer og artemia man starter med, dersom jeg husker riktig.
Jeg leste blant annet denne artikkelen
http://www.alltropicalfish.com/content/view/99/74/
Jeg har ikke prøvd meg på rotifer og artemia klekking osv før. Går mest i frosset for her.
I tillegg så har de lagt eggene på en stein som jeg ikke har lyst å fjerne fra hovedkaret. For jeg ser det vel ikke som sannsynlig at de vil overleve i hovedkaret. Eller hva tenker dere?
Jeg har ikke prøvd meg på rotifer og artemia klekking osv før. Går mest i frosset for her.
I tillegg så har de lagt eggene på en stein som jeg ikke har lyst å fjerne fra hovedkaret. For jeg ser det vel ikke som sannsynlig at de vil overleve i hovedkaret. Eller hva tenker dere?
Håkon-  
Håkon wrote:Jeg leste blant annet denne artikkelen
De blir nok spist i hovedkaret, ja.
Er det noen som har erfaring med å klekke/dyrke frem eget Rotifer og/eller Artemia?
Håkon-  
Dersom man Thomas hadde postet her igjen så hadde vi hatt en ekspert blant oss. Du kan jo forsøke å sende han en PM.
Klovnene legger egg hver 14 dag nå så jeg får se om jeg klarer å redde noe yngel en kveld.
Ellers var jeg innom både Tam Lade og Akvasia i dag. Begge plasser var det faktisk litt forskjellig i reolene. Det var kanskje ikke mye, men kjekt å se at det er litt forskjellig. Jeg tok med hjem en Nemateleotris decora.
Ellers har jeg fått salt fra AquaOwl så nå får jeg ta et skikkelig vannbytte. Godt å få slammet ut litt grums.
Ellers var jeg innom både Tam Lade og Akvasia i dag. Begge plasser var det faktisk litt forskjellig i reolene. Det var kanskje ikke mye, men kjekt å se at det er litt forskjellig. Jeg tok med hjem en Nemateleotris decora.
Ellers har jeg fått salt fra AquaOwl så nå får jeg ta et skikkelig vannbytte. Godt å få slammet ut litt grums.
Håkon-  
Vel da har jeg begynt på nytt igjen. I sommer sprakk silikonen opp på akvariet. Et 9 mnd gammelt kar. Etter å ha reddet det meste av fisk og koraller over i sumpen og karantene kar, måtte alt av sand og bakvegger kastes. Siden det varte og rakk før jeg fikk nytt kar, måtte jeg få i hus et litt større midlertidig kar. Det ble en 300 liter.
Nytt kar er kommet og nye bakvegger laget. Ny sand er lagt til "innkjøring" i passende plastkasse. Så da er det vel bare å vente til verdiene begynner å stabilisere seg igjen.
Nytt kar er kommet og nye bakvegger laget. Ny sand er lagt til "innkjøring" i passende plastkasse. Så da er det vel bare å vente til verdiene begynner å stabilisere seg igjen.
Håkon-  
Page 1 of 2 • 1, 2
Similar topics
» Ecotech Marine og Aqua Illumination slås sammen (!)
» Aqua medic easy line 90 osmose filter gis bort.
» Aqua medic easy line 90 osmose filter gis bort.
Page 1 of 2