Knapper, skiver og snegler
2 posters
Page 1 of 1
Knapper, skiver og snegler
Ønsker å kjøpe knapper i alle farger og fasonger, ikke store kolonier bare 4-5 hoder osv.
Skiver i alle farger og fasonger og snegler som er reefsafe.
Vil gjerne se bilde av det du evt har.
Send en mail hvis du har noe til overs , kanskje vi kan bytte også?
Ingdal Heidi-  
- Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Re: Knapper, skiver og snegler
Ingdal Heidi wrote:Ønsker å kjøpe knapper i alle farger og fasonger, ikke store kolonier bare 4-5 hoder osv.
Jeg har noen blå skiver (Actinodiscus sp) jeg fant vansmektende i sumpen min du kan få. De må skjæres av steinen for den er infisert med glassroser, men det går bra. Du kan også få grønne skiver med tentakler (Rhodactis sp) og kanskje noen løse knapper.
Hei jeg skal til byen i ettermiddag......hadde det passet å komme innom. Hva tar du for knapper og skiver?Trond Erik wrote:Ingdal Heidi wrote:Ønsker å kjøpe knapper i alle farger og fasonger, ikke store kolonier bare 4-5 hoder osv.
Jeg har noen blå skiver (Actinodiscus sp) jeg fant vansmektende i sumpen min du kan få. De må skjæres av steinen for den er infisert med glassroser, men det går bra. Du kan også få grønne skiver med tentakler (Rhodactis sp) og kanskje noen løse knapper.
Ingdal Heidi-  
Ingdal Heidi wrote:Hei jeg skal til byen i ettermiddag......hadde det passet å komme innom. Hva tar du for knapper og skiver?Trond Erik wrote:Ingdal Heidi wrote:Ønsker å kjøpe knapper i alle farger og fasonger, ikke store kolonier bare 4-5 hoder osv.
Du skal få de. Men det passer ikke i kveld.
Ok da tar vi en annen dag. Haster ikke. Du er snill da....Trond Erik wrote:Ingdal Heidi wrote:Hei jeg skal til byen i ettermiddag......hadde det passet å komme innom. Hva tar du for knapper og skiver?Trond Erik wrote:Ingdal Heidi wrote:Ønsker å kjøpe knapper i alle farger og fasonger, ikke store kolonier bare 4-5 hoder osv.
Du skal få de. Men det passer ikke i kveld.
Ingdal Heidi-  
Ingdal Heidi wrote:Ok da tar vi en annen dag. Haster ikke. Du er snill da....
Bedre å gi vekk enn å kaste. Har du noe til overs selv, da?
Ja hva kan du tenke deg da? Har flere røde skiver, rosa knapper, lave grønne knapper som er gule inni, oransje knapper, keny tre, hvit/brune knapper , blålilla hårete skiver ja ellers har jeg endel men som ikke har formert seg så mye enda. Har en stor trompetkorall selvlysende grønn som holder på og dele seg så der blir det fragger etterhvert.
Ingdal Heidi-  
Ingdal Heidi wrote:Ja hva kan du tenke deg da? Har flere røde skiver, rosa knapper, lave grønne knapper som er gule inni, oransje knapper, keny tre, hvit/brune knapper , blålilla hårete skiver ja ellers har jeg endel men som ikke har formert seg så mye enda. Har en stor trompetkorall selvlysende grønn som holder på og dele seg så der blir det fragger etterhvert.
Du la ut bilde av noen fine skiver på Saltvannsforum her forleden, én av de kunne jeg tenkt meg
hvilken farge var det? De lyse blå? De har blitt mørkere litt mer blålilla metallic skjær i de.Trond Erik wrote:Ingdal Heidi wrote:Ja hva kan du tenke deg da? Har flere røde skiver, rosa knapper, lave grønne knapper som er gule inni, oransje knapper, keny tre, hvit/brune knapper , blålilla hårete skiver ja ellers har jeg endel men som ikke har formert seg så mye enda. Har en stor trompetkorall selvlysende grønn som holder på og dele seg så der blir det fragger etterhvert.
Du la ut bilde av noen fine skiver på Saltvannsforum her forleden, én av de kunne jeg tenkt meg
Ingdal Heidi-  
Ingdal Heidi wrote:
hvilken farge var det? De lyse blå? De har blitt mørkere litt mer blålilla metallic skjær i de.
Vel, hadde jeg klart å finne igjen tråden din på Saltvannsforum så kunne jeg vist deg, men de gjør jeg ikke. Synes å huske at Roar også likte de skivene. De hadde striper eller noe sånt. Uvanlige.
Tråden heter Heidis lille verden i 60 liter klovnhotell .Trond Erik wrote:Ingdal Heidi wrote:
hvilken farge var det? De lyse blå? De har blitt mørkere litt mer blålilla metallic skjær i de.
Vel, hadde jeg klart å finne igjen tråden din på Saltvannsforum så kunne jeg vist deg, men de gjør jeg ikke. Synes å huske at Roar også likte de skivene. De hadde striper eller noe sånt. Uvanlige.
Ingdal Heidi-  
https://2img.net/r/ihimizer/img832/24/dsc8817h.jpg Det er ikke disse du mener som gobyen sitter på?
Ingdal Heidi-  
[quote="Ingdal Heidi"]https://2img.net/r/ihimizer/img832/24/dsc8817h.jpg Det er ikke disse du mener som gobyen sitter på?[/quote
Jo, det er de jeg tenkte på. Men er det egentlig skiver?
[quote="Trond Erik"]
Nei dette er steinkorall acanthastrea. Det går an å fragge de men aner ikke hvordan . Dette er den eneste biten jeg har og håper den sprer seg. Så kan prøve å legge en stein ved siden av slik at den vokser over på den . Jeg tør ikke å begynne å skjære og hakke i den for da er jeg sikker på at den går i stykker. Det er sikkert noen som vet hvordan man gjør det.Ingdal Heidi wrote:https://2img.net/r/ihimizer/img832/24/dsc8817h.jpg Det er ikke disse du mener som gobyen sitter på?[/quote
Ingdal Heidi-  
Ingdal Heidi wrote:Nei dette er steinkorall acanthastrea. Det går an å fragge de men aner ikke hvordan . Dette er den eneste biten jeg har og håper den sprer seg. Så kan prøve å legge en stein ved siden av slik at den vokser over på den . Jeg tør ikke å begynne å skjære og hakke i den for da er jeg sikker på at den går i stykker. Det er sikkert noen som vet hvordan man gjør det.
Det hadde ikke jeg turt heller
Må vente til den blir større og mer av den da skal det vel bli ei råd.Trond Erik wrote:Ingdal Heidi wrote:Nei dette er steinkorall acanthastrea. Det går an å fragge de men aner ikke hvordan . Dette er den eneste biten jeg har og håper den sprer seg. Så kan prøve å legge en stein ved siden av slik at den vokser over på den . Jeg tør ikke å begynne å skjære og hakke i den for da er jeg sikker på at den går i stykker. Det er sikkert noen som vet hvordan man gjør det.
Det hadde ikke jeg turt heller
Ingdal Heidi-  
Similar topics
» Knapper/skiver
» Knapper, lærkorall og skiver
» noen som har knapper og skiver osv de vil selge eller bytte?
» Snegler
» Snegler
» Knapper, lærkorall og skiver
» noen som har knapper og skiver osv de vil selge eller bytte?
» Snegler
» Snegler
Page 1 of 1